[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.06850.0668CURRENT RAT 1010.715510.718610.684710.9403CREDIT RATING1.27781.27741.27911.2666COST FACTOR0.91300.91300.91300.9130AVERAGE COMPENSATION , Al3057306630663056AVERAGE COMPENSATION, A23045304530453045This sample is provided for illustration only.The numbers are there for illustration and do notrepresent the numbers for your firm or your industry.Rozdział 2ASPEKTY MARKETINGOWEPrzedsiębiorstwa, działające w ramach gry, są raczej producentami, a nie detalistami czy dystrybutorami.Zakłada się, że wyroby tych przedsiębiorstw sprzedawane są za pośrednictwem tej samej grupy pośredników.Można zakładać, że grupę tą stanowią detaliści, nie posiadający żadnych umów dealerskich ani cenowych z producentami.Pomimo, iż przedsiębiorstwa nie mają do czynienia bezpośrednio z konsumentami, zakłada się, że ich działania mają bezpośrednie odzwierciedlenie w działaniach detalistów.Działania wytwórców będą więc wpływały na sprzedaż tak, jakby byli oni w bezpośrednim kontakcie z konsumentami.2.1 WYROBYDla branży zastosowanej w tej symulacji, podstawowym wyrobem jest wyrób „standardowy", taki sam dla każdego przedsiębiorstwa.Dla uproszczenia nie robi się żadnych różnic z tytułu cech wyrobów w ramach linii produktowej.W rezultacie będziecie więc związani ze sprzedażą po prostu „serwisów stołowych".Wszystkie przedsiębiorstwa w symulacji wytwarzają komplety serwisów stołowych dla segmentu o średnich dochodach, a nie dla segmentu o wyższych cenach.Zakłada się, że wyroby przedsiębiorstwa wytwarzane są z materiałów średniej jakości i posiadają średnie wykończenie.Wymaga to więc mniejszego zużycia robocizny niż do produkcji bardzo kosztownych wzorów.Dokonane przez Was pewne badania marketingowe powinny przekonać Was o tym, że istnieje zróżnicowanie jeżeli chodzi o cenę i jakość na rynku.Zakłada się, że wszelka wyprzedaż zapasów jest wliczona w ogólną sprzedaż i przedsiębiorstwa nie muszą wyróżniać wyprzedaży zapasów z „normalnej" sprzedaży.Jednostkami, w jakich dokonuje się sprzedaż są komplety serwisów stołowych.W dalszej części instrukcji mogą pojawić się dwa określenia: jednostki lub zestawy.Wszystkie określenia mają identyczne znaczenie.Zestawy te sprzedawane są pod nazwą własną firmy przez sklepy, rozlokowane na całym obszarze rynku.Popyt na te towary charakteryzuje się istotnymi wahaniami sezonowymi.Według uznania Administratora, przedsiębiorstwa mogą wytwarzać również drugi produkt, opisany w scenariuszu.Dla uproszczenia zakładamy, że wyroby te charakteryzują się tymi samymi cechami we wszystkich przedsiębiorstwach.Różnią się tylko stylem wykonania.Zakłada się dalej, że sprzedawane są w standardowych zestawach.Mimo, iż proces produkcyjny drugiego produktu jest nieco różny od procesu produkcji pierwszego produktu, dla celów tej gry rezygnujemy z tych różnic i skupimy się na elementach wspólnych procesu produkcyjnego.Różnice te są omówione szczegółowo w rozdziale dotyczącym produkcji i w scenariuszu.Mimo, iż przedsiębiorstwomoże posiadać dużą różnorodność wzorów w swojej linii produkcyjnej, w symulacji mamy do czynienia z „przeciętnym" zestawem.2.2.CENYKażde z przedsiębiorstw ma całkowitą swobodę w ustalaniu cen na swoje wyroby.Zakłada się jednak, że cena, po jakiej przedsiębiorstwo sprzedaje swoje wyroby jakiemukolwiek pośrednikowi, znajduje swoje bezpośrednie odzwierciedlenie w cenie dla konsumenta.W wyniku tego jakakolwiek zmiana ceny będzie miała wpływ na popyt w taki sposób, jakby to były ceny detaliczne, przy uwzględnieniu normalnej marży dla pośrednika.Uczestnicy gry powinni pamiętać, że ich ceny są cenami hurtowymi lub cenami producenta, a nie cenami detalicznymi.Pośrednik, ustalając ostateczną cenę dla konsumenta, dodaje swoją marżę
[ Pobierz całość w formacie PDF ]