[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.W procesie zarządzania projektem powoływane są zespoły projektowe, które tworzone są w fazie inicjacji projektu, a rozwiązywane po zakończeniu działania i przekazaniu produktu swojej firmie lub zleceniodawcy zewnętrznemu.32.Konflikt - pojęcie, typy, dynamika.Konflikt - to sytuacja, w której co najmniej 2 wzajemnie od siebie zależne strony spostrzegają, że ich wartości, cele, interesy, zadania, zachowania są ze sobą sprzeczne.To sytuacja, w której do przekonań swych dostosują swoje zachowania, odwzajemniając reakcje i wymieniając emocje, także w formie agresji.Istnieje kilka typów konfliktów:lKonflikt wewnętrzny - to konflikt danego człowieka wynikajacy z tego, że nie wie on jak w danej sytuacji postapić.llKonflikt między przełożonym a podwładnymi - są zwykle spowodowane brakiem właściwego klimatu w przedsiębiorstwie i są niezgodne z realizacją podstawowych zadań przedsiębiorstwa.llKonflikt z grupą - występuje, gdy jednostka nie może dostosować się do reguł i norm obowiązujących w grupie.llKonflikt ról - występuje w sytuacjach, jeżeli jedna osoba pełniąca kilka ról społecznych spotyka się ze sprzecznymi poleceniami w pełnieniu tych ról.lKonflikty mogą przybierać różne firmy, mniej lub bardziej dynamiczne (gwałtowne) np.dyskusje, strajki, rozruchy, rewolucje, wojny.M.P.Follet twierdziła, że konflikty są czymś naturalnym, naturalna strona organizacji.Są procesem, za którego pośrednictwem można uzyskać (stracić) korzyści przynoszące wszystkim zainteesowanym.Warunkiem jest konstruktywny sposób rozwiązywania konfliktów.33.Sposoby radzenia sobie z konfliktami i sposoby ich rozwiązywania.Twierdziła, że konflikty, uważane przez klasyków za zło, mogą być albo konstruktywne albo destruktywne.Jej zdaniem w sytuacji konfliktu możemy dążyć do:ldominacji - przyjęcie rozwiązania silniejszego partnera, zastosowanie przymusu przez stronę silniejsząllkompromisu - można go renegocjować (coś za coś), porozumienie osiągnięte dzięki wzajemnym ustępstwom, oznacza zawsze rezygnację z części wlasnych oczekiwań i interesów na rzecz wymagań partnerallintegracji - gdy 2 strony znajdą wspólne cele, które są dla nich ważnelRadzenie sobie w sytuacjach nieuniknionego konfliktu wartości, interesów i celów uczestników wymaga:lkierowania się zasadami idealnej racjonalności (ograniczonej racjonalności) w codziennym funkcjonaowaniu firmy - polega na uwzględnianiu w codziennych decyzjach jedynie idealnych, ocinkowych interesów poszczególnych komórek organizacyjnych i świadomym oraz zamierzonym pominięciu dobra całej firmy.llUstalaniu wspólnych kryteriów oceny wybieranych wariantów działania na poziomie minimalnym - to poprzestanie na poziomie akceptowalnego minimum, co z kolei jest warunkiem uzyskania jakiejkolwiek zgodności w realizacji wielu wzajemnie sprzecznych interesów i celów.llSekwencyjnej realizacji sprzecznych celów i interesów - polega nie na równoczesnej lecz stopniowej ich realizacji.Po zakończeniu zadania A następuje wykonanie zadania B i tak kolejno następnych zadań.l34.Jak sobie radzić z negatywnymi skutkami nadmiernej specjalizacji?Kierunek human relations opracował także sposoby przeciwdziałania negatywnym skutkom nadmiernej specjalizacji.Są to:lprzemienność (rotacja) czynności - głównie w pracy produkcyjnej, gdzie pracownik przechodzi z jednego stanowiska na drugie co tydzień lub miesiąc, by zapobiec monotonności wykonywanego zadania i obniżeniu się wydajności, może polegać na okresowym zmienianiu obowiązków, uprawnień, i odpowiedzialności.llrozszerzanie pracy - powierzanie pracownikowi czynnosci dodatkowych związanych z dotychczasowymi zadaniami.llwzbogacanie pracy - włączanie w zakres obowiązków czynności przygotowawczych lub kontrolnych, przez co pracownik może samodzielnie decydować o wykonywanej przez siebie pracy, powierza mu się część funkcji kierowniczych.llgrupy autonomiczne (strukturyzacja pracy) - są to grupy robotnicze o dużym stopniu samodzielności w zakresie wykonywania zadań oraz funkcji pozawykonawczych, jak planowanie czy kontrola, liczą od kilku do kilkunastu osób i kierowane są przez oddolnie wybranego lidera, grupa ponosi pełna odpowiedzialność za uzyskane wyniki.llruchomy czas pracy - dostosowanie czasu pracy do indywidualnego zegara biologicznego człowieka.l35.Sytuacja problemowa - pojęcia, typy, podstawowe metody rozwiązywania.Sytuacja problemowa - to istniejąca obiektywnie (niezależnie od świadomości tkwiącego w niej podmiotu) rozbieżność pomiędzy stanem istniejacym (tym jak jest) a stanem pożadanym (tym jak być powinno).Problem - to konkretny ktoś w postrzeganej przez niego sytuacji problemowej.Aby problem zaistniał:lKtoś musi dostrzec sytuację problemową (percepcja), ten ktoś musi chcieć zmniejszyć lub wyeliminować sytuację problemową.llMusi wystąpić motywacja, by coś z tym zrobić (sytuacja problemowa może wywołać napięcie i ból)llTen ktoś nie może mieć gotowego rozwiązania, czyli musi wystąpić trudność, która wymaga od nas twórczości.lH.Simon i A [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zambezia2013.opx.pl
  • Podstrony

    Strona startowa
    Bezrobocie%2Bi%2Bkwestia%2Bspo%25C5%2582eczna%2Bbezrobocia%25281%2529
    bzines plan net line (26 stron)
    Zagadnienia zarządzania strategicznego (140 stron)
    Podejmowanie+decyzji+strategicznych++%28100+stron%29%281%29
    Historia+mysli+ekonomicznej+%2886+stron%29
    Makroekonomia pytania i odpowiedzi (76 stron)(1)
    Historia myśli ekonomicznej (49 stron)
    Koncepcja+rozwoju+sp%C3%B3%C5%82ki+%2810+stron%29%281%29
    prawo handlowe zagadnienia (48 stron)
    Praca magisterska A. Bilska wersja ostateczna(1)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • whatsername.htw.pl