[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.23 (składnia i semantyka tych pól została opisana bardziej szczegółowo w rozdziale 9.) i kliknąć Dalej.llWpisać i potwierdzić hasło, a następnie wybrać odpowiednie opcje dla konta, zaznaczając właściwe pola wyboru (patrz rysunek 17.24).lDla każdego użytkownika dysponujemy mnóstwem dodatkowych opcji konta użytkownika, które można wypełnić następująco (patrz rysunek 17.26):lKliknąć prawym przyciskiem obiekt użytkownika i wybrać Właściwości.llWprowadzić dodatkowe informacje o użytkowniku w stosownych zakładkach okna dialogowego Właściwości obiektu użytkownika.lRysunek 17.23Aby utworzyć konto użytkownika w OU należy najpierw wprowadzić odpowiednie informacjeRysunek 17.24Aby zakończyć tworzenie konta użytkownika należy wprowadzić hasło i zaznaczyć odpowiednie opcje kontaRysunek 17.25Teraz użytkownik jest dostępny w jednostce organizacyjnej SalesRysunek 17.26Dostępne są różnorodne opcje konta użytkownika.Można dodać dowolne inne potrzebne opcje, rozszerzając schemat (patrz rozdział 19)Tworzenie obiektu komputeraObiekt komputera jest tworzony automatycznie przy przyłączeniu komputera do domeny.Można też utworzyć ten obiekt przed przyłączeniem komputera za pomocą narzędzia MMC Użytkownicy i komputery usługi Active Directory w sposób następujący (patrz rysunek 17.27):lKliknąć prawym przyciskiem OU w której chcemy utworzyć obiekt komputera, kliknąć Nowy i wybrać Computer.llW polu tekstowym Nazwa komputera wpisać nazwę DNS komputera (typu FQDN), zaś w polu tekstowym Nazwa komputera (systemy starsze niż Windows 2000) wpisać nazwę NetBIOS komputera.Możemy również wyszczególnić użytkownika lub grupę, której wolno będzie przyłączyć komputer do domeny, oraz podać, czy komputer ten może używać innego systemu operacyjnego niż Windows 2000.lPo przyłączeniu komputera do sieci możemy chcieć zarządzać nim zdalnie, na przykład w celu diagnostyki uruchomionych w nim usług, przeglądania dziennika zdarzeń itp.Aby skonfigurować komputer do zdalnego zarządzania,należypo przyłączeniu komputera do domeny w narzędziu MMC Użytkownicy i komputery usługi Active Directory kliknąć prawym przyciskiem myszy obiekt komputera i wybrać Zarządzaj z menu podręcznego.Dla wybranego komputera zostanie uruchomiona przystawka Zarządzanie komputerem.Rysunek 17.27Narzędzie Użytkownicy i komputery usługi Active Directory po dodaniu obiektu komputera buffalo w domenie astonitgroup.comTworzenie grupyAby założyć nową grupę, należy otworzyć narzędzie Użytkownicy i komputery usługi Active Directory, a następnie (patrz rysunki 17.28 i 17.29):lKliknąć prawym przyciskiem myszy OU w której chcemy umieścić grupę, kliknąć Nowy i wybrać Group, albo użyć przycisku Utwórz nową grupę w bieżącym kontenerze z paska narzędzi.llW oknie dialogowym Nowy obiekt - group wpisać nazwę nowej grupy, nazwę nowej grupy zgodną z systemami starszymi niż Windows 2000, a następnie wybrać typ grupy (wskazuje na to, czy grupa może posłużyć do nadawania uprawnień do innych zasobów sieciowych, jak np.plików i drukarek), oraz zakres grupy (określa widzialność grupy i typy obiektów, jakie może ona w sobie mieścić, jak na rysunku 17.28).Składnia i semantyka tych pól została opisana bardziej szczegółowo w rozdziale 9.llKliknąć OK.lKonkretny zbiór możliwości wyboru dostępnych zakresów grupy zależy od tego, czy domena działa w trybie mieszanym czy macierzystym.Ponadto w trybie macierzystym możemy używać grup zagnieżdżonych, które są łatwiejsze do zarządzania, zmniejszając nakłady pracy administracyjnej.Opcję tę można implementować za pomocą zakładek Członkowie i Członek grupy określonej grupy.Podobnie można dodać użytkownika do grupy, klikając w zakładkę Członkowie grupy.Rysunek 17.28Aby utworzyć grupę globalną SalesAdmins w OU Sales, należy najpierw wypełnić pola okna dialogowego Nowy obiekt - groupRysunek 17
[ Pobierz całość w formacie PDF ]