[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Czyli możemy powiedzieć, że protest do westernizacja rodziÅ‚ siÄ™ w  doÅ‚ach spoÅ‚eczeÅ„stwa , którewiele straciÅ‚y, a niewiele zyskaÅ‚y.Od 1979 r.wiele siÄ™ dziaÅ‚o w Iranie, do wÅ‚adzy dochodzÄ… ,ale wciąż sÄ… tarcia miÄ™dzy frakcjamimniej i bardziej konserwatywnych Mułów.To byÅ‚ przykÅ‚ad protestu przeciw westernizacja , który byÅ‚ na poczÄ…tku , a obecnie w gruncierzeczy terory stosowanego przez fundamentalistów.W tej chwili to co siÄ™ dzieje w Iraku , to także jest część tej historii, że istniejÄ… tendencjefundamentalne i każde destabilizowanie powoduje walkÄ™ o wÅ‚adzÄ™ pomiÄ™dzy fundamentalistami,których jest coraz wiÄ™cej , a tymi , którzy chcieli by mieć rzÄ…dy bardziej liberalne.Rzecz polegana tym, że różnica miÄ™dzy krajami Europy i Ameryki pół., a innymi krajami , zwÅ‚aszcza AzjÄ… iAfrykÄ… powiÄ™ksza siÄ™.Nie sprawdziÅ‚a siÄ™ teoria , że modernizacja uÅ‚atwi dogonienie krajówwysoko rozwiniÄ™tych.W krajach III-go Zwiata bardzo dużo siÄ™ zmienia, ale w krajach wysokozindustrializowanych szybciej siÄ™ rozwijajÄ… i wciąż uciekajÄ… do przodu i to różnica siÄ™ zwiÄ™ksza.Tj.ogólna prawidÅ‚owość o której należy pamiÄ™tać.My również wiemy, że wysoki rozwój wysoka konsumpcja , wysoki standard życia jest czymÅ›, cojest bardzo atrakcyjne na naszej planecie dla wszystkich , ale ludzie nie zdajÄ… sobie sprawy, że zato pÅ‚aci siÄ™ wysokÄ… cenÄ™ , w krajach wysokorozwiniÄ™tych ludzie ciÄ…gle pracujÄ… i muszÄ… wierzyć wto, że jest siÄ™ szczęśliwym jak siÄ™ dużo pracuje.Tu znów wracamy do problemu katolicyzm  a protestantyzm.W protestantyznie praca jestwartoÅ›ciÄ… wysoko cenionÄ… , to w przypadku krajów katolickich nie koniecznie.40 Możemy powiedzieć, że żyjemy w Å›wiecie pewnych wartoÅ›ci, bo jednak katolicy zbliżajÄ… siÄ™ doprotestantów bÅ‚yskawicznie , który jest obcy z punktu widzenia wartoÅ›ci.Możemy Å›miaÅ‚opowiedzieć , że demokracja jest to produkt rozwoju krajów wysoko rozwiniÄ™tych , uksztaÅ‚towaÅ‚asiÄ™ ona w trakcie przemian w Europie i powstaje problem taki, czy demokracja mechanizmamijakie sÄ… dla niej charakterystyce jest rzeczywiÅ›cie czymÅ› , co bÄ™dzie uszczęśliwiaÅ‚o ludzi w innychkrajach.My wierzymy, że tak , ale oni nie koniecznie w to wierzÄ… , oni wiedzÄ…, że musi być silnylider , który zaprowadzi porzÄ…dek , my też chcemy aby byÅ‚ porzÄ…dek , ale chcemy żeby to siÄ™dokonywaÅ‚o w procesie negocjacji i gÅ‚osowania , które przebiega wedÅ‚ug okreÅ›lonych procedur.I jeÅ›li my nawet nie popieramy wybranej osoby, to my czekamy do kolejnych wyborów i liczymyna to , że może teraz siÄ™ coÅ› zmieni.CECHY SYSTEMÓW ZACHODNICH :1.kultura zachodnia powstaÅ‚a w oparciu o chrzeÅ›cijaÅ„stwo.To sÄ… pewne podstawowewartoÅ›ci, które ksztaÅ‚tujÄ… kulturÄ™ odmiennÄ… niż np.kultura cywilizacji buddyjskiej.OdwoÅ‚ywaliÅ›my siÄ™ tutaj do Huntingtona2.odwoÅ‚ujemy siÄ™ i budujemy kulturÄ™ europejskÄ… na tradycji kultury starożytnej.Kulturagrecka i starożytna to podstawy naszej kultury.Nasze prawo opiera siÄ™ na prawierzymskim , wiÄ™c to sÄ… realne konsekwencje tego dziedzictwa, które odczuwamy.3.My żyjemy w krÄ™gu jÄ™zyków europejskich i mamy wiele jÄ™zyków które uważamy, że majÄ…prawo istnieć, a równoczeÅ›nie co pewien czas pojawiajÄ… siÄ™ takie jeżyki, które uÅ‚atwiajÄ…komunikacjÄ™.4.RozdziaÅ‚ pomiÄ™dzy wÅ‚adzÄ… duchownÄ… , a wÅ‚adzÄ… doczesnÄ….5.Charakterystyczne sÄ… rzÄ…dy prawa , a to oznacza że pewien porzÄ…dek prawny jest punktemodniesienia , co nie oznacza, że my zawsze zachowujemy siÄ™ zgodnie z prawem, ale że myto prawo odnosimy do naszego dziaÅ‚ania, stÄ…d mówi siÄ™ o tym, że my mamy paÅ„stwoprawa.6.pluralizm spoÅ‚eczny  chodzi tutaj o to, że ludzie nie sÄ… równi, ale że istnieje pewnastruktura spoÅ‚eczna w której znajdujemy siÄ™ na różnych miejscach i te miejsca sÄ… wstosunku do siebie funkcjonalne , czyli mamy do czynienia z pluralizmem klasowym7.My mamy do czynienia z różnego typu stowarzyszeniami , które mamy prawo mieć.8.W kulturze europejskiej istnieje tradycja gremiów przedstawicielskich.My wybieramyludzi , którzy sÄ… np.samorzÄ…dem lokalnym i akceptujemy to, że oni za nas podejmujÄ…decyzje.nawet jeÅ›li podejmowane przez Sejm decyzje nam siÄ™ nie podobajÄ… , to my nieidziemy z widÅ‚ami na Sejm , my nie zdajemy sobie nawet w peÅ‚ni sprawy, że jesteÅ›my41 socjalizowani do okreÅ›lonego porzÄ…dku spoÅ‚ecznego, bo jeÅ›li nam siÄ™ rzÄ…d nie podoba , tomy nie chcemy go podpalić , a uważamy, że np.on powinien być pociÄ…gniÄ™ty doodpowiedzialnoÅ›ci , czyli widzimy tutaj gÅ‚Ä™bokie zakorzenienie tego porzÄ…dku spoÅ‚ecznegow naszym paÅ„stwie.9.Indywidualizm, my uważamy w kulturze zachodniej , że czÅ‚owiek jest podmiotemdziaÅ‚ania , że my mamy okreÅ›lone dziaÅ‚ania, że nasze życie ma okreÅ›lonÄ… wartość ipozbawianie kogoÅ› życia jest ogromnym przestÄ™pstwem.StaraÅ‚am siÄ™ paÅ„stwu pokazać , że my czÄ™sto nie zdajemy sobie sprawy jak bardzo jesteÅ›mysocjalizowani.Możemy powiedzieć , że te zmiany modernizacyjne zmieniajÄ… nie tylko technologie , a terazpowiemy o KONSEKWENCJACH GLOBALIZACJI , które wynikajÄ… ze wzrostu kontaktówmiÄ™dzy ludzmi.Współczesny Å›wiat charakteryzuje zmniejszenie kontaktów miÄ™dzy ludzmi , które dokonujÄ… siÄ™ naróżnych pÅ‚aszczyznach , niektóre kontakty majÄ… charakter wirtualny (oglÄ…damy w telewizji tosamo, co ludzie na dalekim wschodzie) i że my mamy wiÄ™cej bezpoÅ›rednich kontaktów z ludzmi.Te kontakty wirtualne sÄ… zdominowane przez kulturÄ™ zachodniÄ… , ale jeÅ›li wybierzemy siÄ™ do Indiii bÄ™dziemy chcieli coÅ› obejrzeć w telewizji , to stwierdzimy , że nie ma tam tego do czegojesteÅ›my przywiÄ…zani , bo Indie konkurujÄ… ze Stanami jeÅ›li chodzi o wielkość produkcji , któraobsÅ‚uguje ich krÄ…g cywilizacyjny.Nam siÄ™ to nie podoba, bo tamci aktorzy sÄ… tÅ‚uÅ›ci , u nasjesteÅ›my przyzwyczajeni do zgrabnych osób w telewizji.Mamy do czynienia z innymiwartoÅ›ciami estetycznymi , z definicjÄ… tego co Å‚adne.Mamy również kontakty bezpoÅ›rednie, które wynikajÄ… ze zwiÄ™kszonej ruchliwoÅ›ci geograficznej isÄ… różne powody tej ruchliwoÅ›ci.Znaczna część tej ruchliwoÅ›ci ma charakter ekonomiczny ,ludzie urzeczeni wysokim standardem życia w innych krajach i bÄ™dÄ…c w swoim kraju stara siÄ™dostać do tych bardziej rozwiniÄ™tych.StÄ…d my wiemy, że dla emigrantów ze wschodu niejesteÅ›my krajem docelowym.MówiÄ…c o migracjach na tle ekonomicznym należy powiedzieć o tym jakby drugim biegunie tego,tych ludzi nazywa siÄ™ celebrantami gospodarki okresu urbanizacji.Chodzi o to , że mamy doczynienia z przedstawicielami wysokiego szczebla , którzy jeżdżąc na okreÅ›lony czas dookreÅ›lonych krajów by zarzÄ…dzać przedstawicielstwami swoich firm.To sÄ… ludzie bogaci , którychstyl życia czasami bardzo odbiega od stylu życia panujÄ…cego w danym kraju.Ci celebranciekonomii Å›wiatowej odgrywajÄ… istotnÄ… rolÄ™ , ponieważ oni czÄ™sto wywierajÄ… presjÄ™ na decyzje42 podejmowane w innych krajach , bo żeby rozpocząć tam swojÄ… dziaÅ‚alność oni czÄ™sto stawiajÄ…wÅ‚adzy jakieÅ› warunki.Trzeba pamiÄ™tać o tym, co ci ludzie reprezentujÄ… ? Czasami jest to firma wÅ‚oska , czasamifrancuska , czÄ™sto również mamy do czynienia , z firmami które nie majÄ… Å›cisÅ‚ego powiÄ…zania zjakimÅ› konkretnym krajem  czyli że jest to koncern ponadnarodowy i oni też narzucajÄ… swojÄ…pozycjÄ™ [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zambezia2013.opx.pl
  • Podstrony

    Strona startowa
    Mariusz M Les Fantastyka socjologiczna Polish social SF
    Turner Jonathan Struktura teorii socjologicznej
    Wstęp do socjologii zagadnienia (54 strony)(1)
    Barbara Szacka Wstęp do Socjologii
    Weber, Max The Sociology Of Religion(1)
    Weber Dav
    Roger Manvell & Fraenkel Heinrich Goring(4)
    Encyklopedia spraw międzynarodowych i ONZ (tom III) Edmund Mańczyk
    michalkiewicz%2B %2Bsyndrom%2Bandermana
    Roberts Nora MiłoÂść na deser 01 MiłoÂść na deser
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • protectorklub.xlx.pl