[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Tacjan (ur.130)  Mowa przeciw Grekom 13:  Te za , które m dro cinie przyj y, lecz odrzuci y (.) Boga cierpi cego uznane zosta y raczej zawrogów Boga.Atenagoras (IIw.)  Pro ba za chrze cijanami 30:  W miar naszychmo liwo ci, cho mo e nie tak jak by nale o, dowiedli my, e niejeste my ateistami, skoro za Boga uznajemy Stwórc wszechrzeczy orazowo, które jest u Niego. M cze stwo w.Justyna ( 163)  Czcimy Jezusa Chrystusa, SynaBo ego (.) Ja jestem tylko cz owiekiem, wi c wiem, e s owa moje sdzne w porównaniu z Jego niesko czonym Bóstwem.Klemens Aleks.(ur.150)  Zach ta Greków X:110,1:  Boski Logos,który bez najmniejszego sprzeciwu stawiany jest na równi z Bogiem iPanem wszech wiata, poniewa by Jego Synem a  S owo by o u Boga .Tertulian (ur.155)  Przeciw Marcjonowi V,20:4:  w kszta cie i wobrazie Boga, jako Syn Ojca, jest prawdziwie Bogiem (.) w kszta cie i wobrazie, czyli wyobra eniu cz owieka, jako Syn Cz owieczy, okaza siprawdziwym cz owiekiem.Patrz pkt 3.10.Orygenes (ur.185)  Przeciw Celsusowi 8:13:  Z tego, e na równi zBogiem czcimy Jego Syna, wynika wed ug Celsusa wniosek, i czcimy nietylko Boga, lecz k aniamy si równie Jego s ugom.w.Cyprian ( 258) List 11:5:  Mamy rzecznika i or downika, który jestprzeb aganiem za nasze grzechy, Jezusa Chrystusa, Pana i Boga naszego.Nowacjan ( 257)  O Trójcy wi tej 14:72:  Jednak dot d heretykwzbrania si wypowiedzie , e Chrystus jest Bogiem, którego to Bogadostrzega udowadnianego tyloma rzeczami i g osami.Je li Chrystus jesttylko cz owiekiem, w jaki sposób przychodz c na ten wiat przyszed doswojej w asno ci [J 1:11], skoro cz owiek nie uczyni by adnego wiata?Je li Chrystus jest tylko cz owiekiem, w jaki sposób mówi si , e wiatzosta uczyniony przez Niego [J 1:10], skoro wiat nie przez cz owiekazosta ustanowiony, lecz mówi si , e cz owiek zosta ustanowiony postworzeniu wiata.Por.Miltjades (IIw.)  Historia Ko cio a (V:28,4) Euzebiusza (ur.260)oraz inne teksty w pkt.2.1.3 (Wszechmocny) i rozdz. Trójca w.wPismach Ojców Ko cio a.Patrz te moje art. Meliton z Sardes i inne pisma wczesnochrze cija skie o Jezusie Bogu ,  Didache, KlemensRzymski, Polikarp ze Smyrny i Hermas o Jezusie Bogu ,  IgnacyAntioche ski o Chrystusie Bogu ,  Justyn M czennik i Bóstwo Chrystusaopublikowane na www.trinitarians.info.Dodatkowymi wiadectwami potwierdzaj cymi wiar w Bóstwo Jezusaw pierwszych wiekach chrze cija stwa s anonimowe pisma pozabiblijne(apokryfy): Testament dwunastu Patriarchów (tu po 100r.):  Oto bowiem Bógprzyj wszy cia o i przebywaj c z lud mi dokona ich zbawienia.(.) Pansprawi, e z Lewiego powstanie (.) Bóg i cz owiek ( TestamentSymeona 6-7). On sk oni wszystkie narody do gorliwej s by Jemu izobaczycie Boga w postaci cz owieka, którego wybierze Pan ( TestamentZabulona 9). Apokalipsa Piotra (ok.100-135r.)  Rzek nam mój Pan i Bóg JezusChrystus (16). List Aposto ów (ok.160-180)  To wiemy: nasz Pan i nasz ZbawicielJezus Chrystus [to] Bóg, Syn Bo y (.) Pan Bóg, Syn Bo y - wierzymy: [tojest] S owo, które sta o si cia em ze wi tej Dziewicy Maryi (3). Dzieje Jana (ok.150 r.)  naszego Boga, Jezusa Chrystusa, którywy szy jest nad wszystkie imi , jakie poj lub wymówi byliby my wstanie i po królewsku jest uczczony (CVII),  Jezu Chryste, Panie, Bo e(.) racz o Panie jedyny wspomóc s ugi Twoje (CVIII).Patrz te pkt 2.11.2.32.J wiele uwagi po wi caj s owom  Zanim Abraham sta si , JAJESTEM J 8:58 ( Prowadzenie rozmów. ed.1991 s.382; ed.2001 s.378-9).Twierdz , e trzeba greckie ego eimi (Ja Jestem) przet umaczy na  jaju by em ( Chrze cija skie Pisma Greckie. ).Mówi te , e okre lenie JA JESTEM nie nawi zuje do s ów  JESTEM, KTRY JESTEM (.)JESTEM pos mnie do was (Wj 3:14), bo w greckim ST tekst ten brzminast puj co:  ego eimi ho on (.) ho on..Dodaj , e Ojciec ma tytu hoon, a ego eimi dot.Jezusa w NT nie jest Jego tytu em.Odpowied.Otó trzeba zaznaczy , e J w J 8:58 wstawili pomocneim s owo  ju  , którego brak w oryginale greckim.Zamiany na  ja juby em J dokonali tylko w J 8:58, a takie samo stwierdzenie ego eimi (JAJESTEM) pada te np.w J 8:24, 28, 13:19.Có za niekonsekwencja (spismiejsc patrz poni ej) [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zambezia2013.opx.pl
  • Podstrony

    Strona startowa
    O. CZESŁAW KANIAK ZA PRZYCZYNĽ MARYI PRZYKŁADY OPIEKI KRÓLOWEJ RÓŻAŃCA ŒWIĘTEGO (Przykłady na maj) Tom I
    Zmartwychwstanie Polski w œwietle dokumentów Jaworski Kazimierz Marian, Błaszczyński Kazimierz (1928)
    Bartlomiej Podolski ANALIZA PRZYCZYN KRYZYSU GOSPODARCZEGO W USA W ŒWIETLE AUSTRIACKIEJ TEORII EKONOMII
    Podolski Bartłomiej Analiza przyczyn kryzysu gospodarczego w USA w œwietle austryjackiej teorii ekonomii
    Ojciec Œwięty Franciszek Encyklika Lumen fidei
    McNaught Judith Szepty w œwietle księżyca
    Barbara Marciniak Œwietlana rodzina
    Charles Martin W pogoni za œwietlikami
    Huenermann Wilhelm Œwięty i diabeł
    WILHELM HUENERMANN ŒWIĘTY I DIABEŁ 2
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • sezonowa.xlx.pl