[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.biztalk.org/btf-2-0/properties"><identity>uuid:24d304a0-b6e1-493a-b457-4b86c684d6f3</identity><sentAt>2000-05-13T10:34:00-08:00</sentAt><expiresAt>2000-05-14T08:00:00+08:00</expiresAt><topic>http://electrocommerce.org/delivery_receipt/</topic></properties></SOAP-ENV:Header>Wydruk 24 Przykładowy nagłówek Dokumentu BizTalk [1]Specyfikacja Szkieletu BizTalk zawiera pełne Schematy XML określające w sposób formalny składnię dostępnych elementów Dokumentu BizTalk [1, dodatek A].lPewne dostarczanie dokumentówlAby móc mówić o odpowiednim poziomie niezawodności systemów biznesowych, nie wystarczy pamiętać jedynie o odpowiednim zabezpieczeniu oprogramowania realizującego interakcję pomiędzy nimi.Komunikacja realizowana podczas procesu wymiany danych pomiędzy serwerami BizTalk ma naturę asynchroniczną, co powoduje brak możliwości natychmiastowego poinformowania o rezultatach ostatniej operacji na zdalnym serwerze.Powoduje to konieczność wprowadzenia mechanizmu detekcji i raportowania błędów pomiędzy granicami organizacji, w środowisku rozproszonym i asynchronicznym.W Szkielecie BizTalk rolę tą pełnią:lpokwitowanie dokumentu (ang.document receipt) - odsyłane do serwera źródłowego potwierdzenia:lldostarczenia dokumentu (ang.delivery receipt) - pozwala na upewnienie się, że dokument został poprawnie dostarczony do miejsca przeznaczenia, odebrany i zaakceptowany do dalszego przetworzeniallakceptacja dokumentu (ang.commitment receipt) - informacja zwrotna określająca, że dokument został przetworzony, zweryfikowany pod względem poprawności, zrozumiany i zatwierdzony do ostatecznego przetworzeniallpowtarzalne dostarczenie (ang.idempotent delivery) - jeśli serwer źródłowy nie otrzyma w odpowiednim czasie wymaganego potwierdzenia dostarczenia lub akceptacji dokumentu, jedną z możliwych akcji może być ponowne przesłanie.Wobec tego konieczne jest wykrywanie i eliminacja duplikatów.lInterakcja pomiędzy serwerami BizTalk wymaga określenia trzech nieprzekraczalnych terminów (ang.deadline) dla interakcji:ltermin dostarczenia - określa, w ciągu jakiego czasu dokument musi być zaakceptowany przez serwer docelowy.Akceptacja dokumentu wymaga przesłania pokwitowania dostarczenia dokumentu przed upłynięciem terminu dostarczenialltermin akceptacji - określa, w ciągu jakiego czasu dokument musi zostać przeanalizowany i zaakceptowany do dalszego przetworzenia.Wymaga do przesłania pokwitowania akceptacji dokumentu przed upłynięciem terminu akceptacjilltermin przetworzenia - określa termin, po przekroczeniu którego dokument nie może być przekazany do aplikacji w celu przetworzenia, zatwierdzony lub w jakikolwiek sposób brany pod uwagę.Jest unieważnianylSpecyfikacja Szkieletu BizTalk definiuje dokładne formaty pokwitowań dokumentu, oraz zachowanie serwerów po obydwu stronach interakcji [1].lDokumenty z załącznikamilCzęsto zachodzi konieczność przekazania wraz z dokumentem biznesowym dodatkowych danych, przeważnie binarnych.Na przykład w przypadku protokołu powypadkowego wysyłanego do ubezpieczyciela po kolizji drogowej, przeważnie wymagane jest załączenie zdjęć pojazdu, schematu poglądowego zdarzenia itp.Specyfikacja Dokumentu BizTalk umożliwia wykorzystanie formatu MIME (ang.Multipurpose Internet Mail Extensions) do tworzenia złożonych, wieloelementowych dokumentów zawierających załączniki.Dokładniejsze informacje na temat wysyłania dokumentów z załącznikami można znaleźć w specyfikacji Szkieletu BizTalk [1] oraz RFC do Wieloczęściowego MIME [42].lZabezpieczanie danychlOprócz bezpieczeństwa wynikającego z niezawodności dostarczania dokumentów, bardzo istotne jest zapewnienie, że dokument opuszczający serwer dociera do swojego miejsca przeznaczenia w niezmienionej formie.Przekłamania mogą nastąpić z powodu błędów w przesyle, ale również z powodu świadomego działania osób trzecich.Uniemożliwienie przechwycenia dokumentów biznesowych przez niepowołane osoby jest więc bardzo ważnym aspektem nie tylko z powodu bezpieczeństwa i potencjalnej wartości informacji w nich zawartych, ale także z punktu widzenia zachowania integralności danych.Należy je więc tak zabezpieczyć, aby podsłuchiwanie, czy to w celu wykradania danych, czy też świadomego wprowadzania przekłamań, stało się bezcelowe.Specyfikacja Szkieletu BizTalk przewiduje trzy poziomy zabezpieczania informacji:lkodowaniellpodpis cyfrowyllkodowanie i podpis cyfrowylKodowanie umożliwia zaszyfrowanie treści całego Dokumentu BizTalk lub tylko jego części, uniemożliwiając jego odczytanie i modyfikację przez osoby niepowołane.Podpis cyfrowy zapewnia wiarygodność przekazywanych informacji, będąc dowodem na to, że dokumenty odbierane przez serwer rzeczywiście pochodzą z organizacji figurującej w nich jako nadawca.Do kodowania i podpisywania Wiadomości BizTalk wykorzystana została specyfikacja Bezpiecznego Internetowego Rozszerzenia Pocztowego Wielorakiego Użytku S/MIME (ang.Secure MIME) [43].Dokładniejsze informacje na temat zabezpieczania Dokumentów BizTalk można znaleźć w specyfikacji Szkieletu BizTalk [1].lAranżacja BizTalk (BizTalk Orchestration)lNajwiększym kosztem w czasie tworzenia systemów biznesowych jest koszt utrzymania i rozwoju istniejącego rozwiązania.Procesy biznesowe w przedsiębiorstwie nigdy nie są statyczne i potrafią się zmieniać bardzo często, a każda taka zmiana pociąga przeważnie za sobą konieczność wprowadzania zmian w stworzonych aplikacjach.Niestety, dotychczasowe metody tworzenia informatycznych rozwiązań dla biznesu nie pozwalały na pełne oddzielenie modelu biznesowego od samego procesu.Był on bezpośrednio (często niejawnie) implementowany w tworzonych systemach, powodując powstawanie bardzo wrażliwych na zmiany, a czasami nieco chaotycznych konstrukcji.Tak modelowany proces jest rozproszony w tworzonym kodzie.W przypadku jakichkolwiek zmian w modelu systemy takie wymagają znacznej przebudowy, poza tym są bardzo wrażliwe na błędy, nie nadają się do łączenia pomiędzy organizacjami oraz praktycznie się nie skalują (patrz rysunek) [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zambezia2013.opx.pl
  • Podstrony

    Strona startowa
    18.praca magisterska alkoholizm relacje interpersonalne w rodzinie alkoholowej
    praca%2Blicencjacka%2B %2Bbankowosc%2Binternetowa%2Bjako%2Bnowa%2Bforma%2Buslgi%2Bbankowej.
    praca+magisterska+ +aneta+mucha+ +reklama+a+normy+etyczne+%5Bfound+via+www.filedonkey.com%5D
    Praca+zbiorowa+grupy+dzieka%C5%84skiej+3 referat+z+technologi+stosowanych+w+ochronie+%C5%9Brodowiska+ +ODPADY+G%C3%93RNICZE
    Pedagogika specjalna praca zbiorowa red. Dykcik Władysław, wyd II, poszerzone i uaktualnione, 2001
    Praca%252Bmagisterska%252BUrz%2525C4%252585d%252BGminy%252BLuba%2525C5%252584
    praca magisterska reklama a normy prawne i etyczne1
    logistyka%2Bi%2Bspedycja%2B %2Bpraca%2Bmagisterska%25281%2529
    praca+magisterska kreowanie+wizerunku+firmy
    Bradford Barbara Taylor Potęga kobiety
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mizuyashi.htw.pl