[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Usługa zarządzania siecią, biling klientów czy planowanie pojemności sieci bazują na tych informacjach.Dostawca Usług musi wiedzieć czy dostarcza swoim klientom usługi optymalnie wykorzystując swoje zasoby, ponieważ nieefektywnie obciążone łącza dostępowe mogą być przyczyną strat.Musi on wiedzieć także czy nowo wprowadzona usługa nie spowoduje zbytniego obniżenia wydajności sieci, co może naruszyć warunki zakontraktowane w SLA.Obniżenie jakości usług oferowanych przez Dostawce Usług może mieć zły wpływ na jego reputacje na rynku.Dlatego też Dostawca Usług powinien mieć dokładny obraz wydajności sieci jak i informacji dotyczących usług dostarczanych Klientowi, ponieważ te informacje pozwolą efektywniej wykorzystać zasoby sieci jak również podnieść satysfakcje klienta.Usługa QoS oferowana przez Dostawcę Usług powinna byś opisana, terminami zrozumiałymi dla Klienta.Dla przykładu, Dostawca Usług może ustalić dostępność swojej sieci jako prawdopodobieństwo 99,9 % wystąpienia nie dłuższej niż 15 minutowej przerwy w ciągu roku.Niektóre przykłady parametrów osiągów usługi oferowanej przez Dostawcę usług to:lAwaria usługi może być usunięta w przeciągu „x” godzin w 90 % przypadków.llDostępność usługi wynosi 99,9 %.llUsługa jest dostępna w „n” krajach.lMetryki osiągów usługi są mapowane na sieciowe i nie sieciowe parametry.Parametry zorientowane sieciowo są mapowane na parametry wydajności sieci.Wymagana wydajność QoS end-to-end wywodzi się z pomiarów tych parametrów i kombinacji parametrów nie zorientowanych sieciowo.Parametry zorientowane na wydajność sieciWiększość parametrów wydajności sieci dotyczą następujących aspektów:lDostępność usługi, zawierająca następujące metryki:llsystem up-time - liczba minut, w których system jest dostępny i osiągalny dla klienta;llpołączeniowość sieci (Network Connectivity) - procent czasu, w którym jeden punkt wymiany w sieci jest osiągalny z drugiego punktu wymiany;llprzerwa w działaniu sieci (Network Outage) - czas, w którym sieć nie pracuje (np.z powodu awarii sprzętu);llwspółczynnik błędów (Error rate) - liczba odrzuconych lub uszkodzonych pakietów w przeciągu ustalonego czasu.llDwukierunkowy czas odpowiedzi lub jednokierunkowe opóźnienie pomiędzy punktami w sieci.llUżycie pasma - procent wejściowych i wyjściowych pakietów transmitowanych w zakontraktowanym paśmie.lParametry nie zorientowane na wydajność sieciParametry nie zorientowane na sieć zazwyczaj dotyczą:lsposobu raportowania problemów,llczasu reakcji i rozwiązania powstałego problemu,llprocesu monitoringu i raportowania poziomu usługi oraz jakie statystyki i jak często powinny być zbierane w tym celu,llkar i konsekwencji za błędy związane z dostarczaniem zakontraktowanej usługi,llprawnych klauzur zabezpieczających Dostawce Usług np.w przypadku uszkodzenia sprzętu przez powódź lub pożar.lW celu ilustracji procesu mapowania QoS na parametry sieciowe, przedstawiono poniższy przykład:lwymagania QoS dla VoIP: nie więcej niż ustalony procent (x %) połączeń, w których mogą wystąpić problemy związane z jakością transmitowanego dźwięku,lldwa ważne parametry sieciowe powinny być utrzymane na odpowiednio wysokim poziomie tak, aby zapewnić użytkownikowi odpowiednią jakość głosu, są to: opóźnienie i zmienność opóźnienia dla pakietów VoIP, a także współczynnik strat pakietów.l5.6.3.Prezentacja wyników z punktu widzenia Dostawcy SieciowegoDostawca Sieciowy ponosi najwyższą odpowiedzialność za skuteczność i sprawność sieci.Dlatego z punktu widzenia dostawcy sieciowego wydajność sieci jest najlepiej opisana i wyrażona biorąc pod uwagę następujące zagadnienia:lstrategia rozwojowa;llregionalne i międzynarodowe planowanie sieci;llobsługa i utrzymanie sieci.lTe parametry mają duże znaczenie zarówno dla Dostawcy Sieciowego jak i Dostawcy Usług, i są używane do celów projektowania systemu, konfiguracji, obsługi i utrzymania.Są definiowane niezależnie od wydajności terminali końcowych klientów [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zambezia2013.opx.pl
  • Podstrony

    Strona startowa
    18.praca magisterska alkoholizm relacje interpersonalne w rodzinie alkoholowej
    praca%2Blicencjacka%2B %2Bbankowosc%2Binternetowa%2Bjako%2Bnowa%2Bforma%2Buslgi%2Bbankowej.
    praca+magisterska+ +aneta+mucha+ +reklama+a+normy+etyczne+%5Bfound+via+www.filedonkey.com%5D
    Praca+zbiorowa+grupy+dzieka%C5%84skiej+3 referat+z+technologi+stosowanych+w+ochronie+%C5%9Brodowiska+ +ODPADY+G%C3%93RNICZE
    Pedagogika specjalna praca zbiorowa red. Dykcik Władysław, wyd II, poszerzone i uaktualnione, 2001
    Praca%252Bmagisterska%252BUrz%2525C4%252585d%252BGminy%252BLuba%2525C5%252584
    praca magisterska reklama a normy prawne i etyczne1
    logistyka%2Bi%2Bspedycja%2B %2Bpraca%2Bmagisterska%25281%2529
    praca+magisterska kreowanie+wizerunku+firmy
    Historycy Cesarstwa Rzymskiego
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • fashiongirl.xlx.pl