[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.38#D6: Wniosek końcowy rozważań tej"częsci #D": "model moralnościstworzonej i rządzonej przez nadrzędnieinteligentnego Boga jest całkowiciezgodny z rzeczywistością w jakiej żyjemy":Jeśli rozważyć jak działa moralność w świecie w którym my żyjemy, wóczassię okazuje że opisany na tej stronie "totaliztyczny model moralności stworzonej irządzonej przez Boga" faktycznie jest zgodny z naszą rzeczywistością.Część #E: Jak Bóg steruje moralnościąludzi:#E1.Mechanizmy stworzone przez Bogadla egzekwowania moralności, np.:"sumienie", "pole moralne", "energiamoralna", "prawa moralne", itp.:Ponieważ "moralność" jest aż tak istotna dla zrealizowania "celu" jaki Bógma w stworzeniu i utrzymywaniu ludzi, mechanizmy które rządzą moralnością wrzeczywistości są ogromnie skomplikowanymi algorytmami, których pełnepoznanie zajmie ludzkości jeszcze sporo czasu.Przykładowo, każde prawomoralne posiada wbudowane w siebie algorytmy które opisują "odpowiedzi"owego prawa na określone zachowania ludzi.Dlatego np.zrealizowanie działaniatylko jednego "Prawa Bumerangu" (opisywanego m.in.w punkcie #C4.2 tejstrony) wymagało aż wprowadzenia do ludzkiej duszy specjalnego "rejestruzachowań" popularnie nazywanego karma, oraz stworzenia całychskomplikowanych algorytmów które powodują "zwracanie" owej "karmy" zpowrotem do generującego ją człowieka.Owych mechanizmów egzekwujących moralność jest ogromnie dużo.Faktycznie to niemal cała filozofia totalizmu zajmuje się ich identyfikowaniem iopisywaniem.Dlatego tutaj jedynie wzmiankuję o ich istnieniu i poziomiezłożoności, zaś dla ich pełnego poznania rekomenduję poczytanie moichopracowań poświęconych filozofii totalizmu.39#E2.Narzędzia które Bóg używa dlawyegzekwowania "moralności" od ludzi:Aby egzekwować moralność Bóg stworzył i używa cały szereg narzędzi.Narzędzia te mają najróżniejszy charakter, począwszy od "metody marchewki ikija" opisywanej w punkcie #D1 strony o nazwie god_pl.htm, a skończywszy na"kataklizmach" opisywanych na stronach internetowych wskazywanych tutaj wpunktach #C5.3 czy #D4.Część #F: Dwie kategorie moralności: (1)indywidualna i (2) grupowa (zbiorowa):#F1.Skoro istnieją aż dwie kategorie"intelektów" prowadzących niezależneżycie (tj.tzw."intelekty indywidualne" oraztzw."intelekty zbiorowe"), muszą równieżistnieć dwie kategorie "moralności", tj."moralność indywidualna" i "moralnośćzbiorowa":Z codziennego życia wiemy, że istnieje wiele istnień które "prowadząniezależne życie".Przykładowo, własne życie mają NIE tylko indywidualneosoby, ale także cale rodziny, statki, fabryki, miasta, kraje, cywilizacjie, a wprzyszłości również np.inteligentne roboty, statki kosmiczne, itp.Niestety,mechanizmy które rządzą moralnością muszą działać na odmiennej zasadzie wodniesieniu do indywidualnych ludzi, zaś na odmiennej zasadzie w odniesieniudo tego co składa się z wielu ludzi, czyli dla całych miast, dyscyplin naukowych,religii, narodów, krajów, itp.Z uwagi więc na ową konieczność odmiennegoopisywania działania moralności w tych dwóch odmiennych kategoriach istnień,filozofia totalizmu wprowadziła pojęcie tzw."intelektów indywidualnych" (tj.pojedyńczych ludzi), oraz pojęcie tzw."intelektów zbiorowych (grupowych)".Moralność każdego z tych dwóch kategorii intelektów rządzona jest odmienną40kategorią mechanizmów.Dlatego wyróżniać także musimy i dwie kategoriemoralności, mianowicie (1) tzw."moralność indywidualną", oraz (2) tzw."moralność grupową (zbiorową)".Więcej informacji na temat "intelektów indywidualnych" oraz "intelektówgrupowych" dostarczają, m.in.punkt #B2 na stronie o nazwie mozajski.htm,punkt #E2 na stronie o nazwie totalizm_pl.htm, czy punkt #C4 na stronie onazwie parasitism_pl.htm.#F3.Zasady egzekwowania od ludzi"moralności indywidualnej":Egzekwowanie "moralności indywidualnej" jest proste.Jakkolwiek danaindywidualna osoba postępuje, takie "nagrody" lub "kary" Bog jej wymierza - powięcej informacji patrz punkty #B2.1 i #B4 na stronie o nazwie mozajski.htm.#F4
[ Pobierz całość w formacie PDF ]