[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Virginia zaczęła od najzwyklejszego streszczenia życiorysumonarchini.Ale mniej więcej w połowie swojej wypowiedzi włożyła koronę która nagleodmieniła jej dziesięcioletnie ciało, buzię i glos -i przedzierzgnęła się w 45najprawdziwszą Liz" (nawet kazała nam tak się do siebie zwracać).Z doskonałymakcentem wygłosiła królewski monolog, osadzony w realiach historycznych, przeplatanyniesamowicie wprost śmiesznymi żarcikami.I dzieci, i ja zrywaliśmy boki, a Virginiawróciła do swojego stolika z figlarnym uśmieszkiem, najwyrazniej zadowolona z siebie.Odegranie  Liz" było doprawdy niełatwym przedsięwzięciem.Z mojej inicjatywy w każdy ostatni piątek miesiąca, po przerwie śniadaniowej, Virginiaprzedstawiała nam jakąś nową postać historyczną.Czasami nasz piątkowy gośćzstępował ze stronic podręcznika, czasem była to zupełna niespodzianka.Virginia i japracowałyśmy wspólnie nad szlifowaniem jej umiejętności badawczych i kreowaniematmosfery charakterystycznej dla danej postaci i jej czasów.W miarę jak rosła wiaraVirginii we własne umiejętności, monologi przerodziły się w dialogi: odważnie namawiałasłuchaczy, by zadawali pytania, a ona odpowiadała, intuicyjnie naśladując styl postaci.Nawet samą Virginię dziwiło, jak dogłębnie potrafi przeniknąć te słynne osobistości.Zaangażowała się w to całą sobą i wniosła ożywcze tchnienie w nasze rozumieniehistorii.Jak się porozumiećWzmacnianie kanału duchowegoW rozmowach z dzieckiem musisz przyjąć, że ono rozumie, co się do niego mówi.Starajsię nie traktować go z góry i unikaj powtarzania w kółko tego samego.Jeśli nie maszpewności, czy cię zrozumiało, poproś, żeby powtórzyło, a nie powtarzaj sam.Używajmożliwie najbardziej precyzyjnych określeń.Ono z łatwością chwyta i smakujesubtelności znaczeniowe.Zauważ, jak chłonie ustne instrukcje.Jeśli wydaje ci sięniepewne, zachęcaj je do stawiania szczegółowych pytań.Zarezerwuj sobie trochę czasu, aby je wysłuchać; ono bardzo sobie ceni twojeautentyczne zainteresowanie.Nie udawaj.Jeśli nie możesz go posłuchać, powiedz mu otym i dokończ rozmowę, kiedy będziesz w stanie.Daj mu odczuć, że go słuchasz,reagując na konkretne elementy jego wypowiedzi.Ucz je, aby samo stało się bardziej uprzejmym słuchaczem.Przypominaj, żeby nieprzerywało.Opowiadaj historyjki z zaskakującą pointą; to pomoże mu wytrwać wsłuchaniu do końca.Zwracaj jego uwagę na szum oceanu, mruczenie kota, bicie jegowłasnego serca.Pomóż zrozumieć, że istnieje komunikacja głębsza niż słowa.Dziecko o tym wzorcu jest wrażliwe na cudze słowa i ton głosu, ale może nie byćświadome efektu, jaki jego sposób mówienia wywiera na innych.Powtarzanie tego, copowiedziało, może mu pomóc lepiej kontrolować treść i formę wypowiedzi.Wzmacnianie kanału wzrokowegoDziel z dzieckiem zajęcia angażujące sferę wzrokową, czytaj z nim i dyskutuj oksiążkach i artykułach, szczególnie tych, które przedstawiają różne punkty widzenia, grajz nim w karty, podróżuj i rozmawiaj o tym, co wspólnie widzieliście.Pomagaj posługiwać się kanałem wizualnym w zgłębianiu tego, co może mu sprawiać wżyciu trudności lub budzić niepokój.Zachęcaj do prowadzenia dziennika, by dzięki słowupisanemu myśl mogła sięgnąć głębiej.Zaproponuj, aby pisało opowiadania z różnymizakończeniami, co pozwoli mu określić swoje preferencje.Zwróć jego uwagę na to, jak metafora może wzbogacić doświadczenia.Czy życieprzypomina mu górską wspinaczkę? Wyprawę poszukiwaczy skarbów? %7łeglugę przezocean? Zachęcaj je, aby spoglądało jak przez obiektyw aparatu fotograficznego - razwyostrzając ważne szczegóły, to znów zwracając uwagę, jak te szczegóły wspólnietworzą duży obraz życia jako całości.Nie oczekuj od niego dłuższego kontaktu wzrokowego; aby znalezć właściwe słowa, onomusi się rozglądać.Wzmacnianie kanału ruchowego 46Jeśli dziecko mówi za szybko albo kłóci się i nie potrafi ustąpić, zastosuj jakiś przerywnikruchowy lub wizualny, aby zwolnić tempo, pomóc mu pogłębić spojrzenie albo zmienićnastrój rozmowy.Zaproś je na spacer albo usiądz obok niego, zamiast naprzeciwko.Namów, aby przedstawiło to, co się dzieje, na rysunku, na wykresie albo operująckolorem.Biorąc je za rękę lub kładąc dłoń na ramieniu także wpłyniesz na jego aktywnośćwerbalną.Możesz też wyciszyć atmosferę zadając odbiegające od innych pytanie.Spytajdziecko, co czuje [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zambezia2013.opx.pl
  • Podstrony

    Strona startowa
    Goleman Daniel Inteligencja emocjonalna w praktyce
    Daniel Goleman Inteligencja emocjonalna w praktyce
    Inteligencja Emocjonalna Daniel Goleman
    § Byron Katie Kochaj co masz! Cztery pytania, które zmieniš twoje życie
    psychologia kliniczna dziecka w wieku przedszkolnym marta bogdanowicz
    11. Faith Barbara Intryga i Milosc Cisza snow
    Wacław Berent Ozimina
    Proust Marcel Czas odnaleziony
    Mariusz Zielke Formacja tro ujka Eta (2)
    Coulter Catherine Devil's Duology 01 W objeciach diabla
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ninue.xlx.pl