[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Warszawa: PIW (wydanie anglojÄ™zyczne miaÅ‚o miejsce w 1970 r.).Janecki S.(1996).Katastrofa edukacyjna.Wprost, 3 maja 1996.King A., Schneider B.(1992).Pierwsza rewolucja globalna.Jak przetrwać?.TÅ‚.W.S.RÄ…czkowscy.Warszawa: Pol-skie Towarzystwo Współpracy z Klubem Rzymskim (pierwsze wydanie w jÄ™zyku angielskim w 1991 r.).KopaliÅ„ski W.(1999).SÅ‚ownik wydarzeÅ„, pojęć i legend XX wieku.Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.Koralewicz J., Ziółkowski M.(1990).Mentalność Polaków.Sposoby myÅ›lenia o polityce, gospodarce i życiuspoÅ‚ecznym w koÅ„cu lat osiemdziesiÄ…tych.PoznaÅ„: Wydawnictwo Nakom.Korporowicz L.(1999).Zadania ewaluacji w reformie systemu edukacji.W: Strategie reform oÅ›wiatowychw Polsce na tle porównawczym.I.Wojnar, A.Bogaj, J.Kubin (red.).Warszawa: Komitet Prognoz Polska2000 plus przy Prezydium PAN.KrasnodÄ™bski Z.(1991) Upadek idei postÄ™pu.Warszawa: PIW.KwieciÅ„ski Z.(2006).Nieznani sprawcy, dyskretne skutki.W: Problemy Wczesnej Edukacji, nr 1 (3).Leksykon PWN.Pedagogika.(2000).B.Milerski, B.Zliwerski (red.).Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.Lyotard J.F.(1997).Kondycja ponowoczesna.TÅ‚.M.Kowalska i J.MigasiÅ„ski.Warszaw: Fundacja Aletheia(wydanie pierwsze francuskojÄ™zyczne w 1979 r.).Mauersberg S., Walczak M.(1999).OÅ›wiata polska 1944 1956.Wybór zródeÅ‚.Warszawa: PTP.MudyÅ„ K.(1995).O granicach poznania.MiÄ™dzy wiedzÄ…, niewiedzÄ… i antywiedzÄ….Kraków: IMPULS.Nieobecne dyskursy.(1991 i nastÄ™pne).Z.KwieciÅ„ski (red.).ToruÅ„: UMK, Studia Kulturowe i Edukacyjne.Organizacja systemu edukacyjnego w Polsce w latach 1932 1993.Antologia dokumentów i materiałów.(1994).T.GomuÅ‚a, J.Krasuski, S.Majewski (wybór i opracowanie).Kielce: Dom Wydawniczy STRZELEC.Rak-MÅ‚ynarska E.(2004).KapitaÅ‚ ludzki.W B.Szlachta (red.), SÅ‚ownik spoÅ‚eczny.Kraków: WAM.Rubacha K.(2003).Edukacja jako przedmiot pedagogiki i jej subdyscyplin.W: Z.KwieciÅ„ski, B.Zliwerski(red.), Pedagogika.PodrÄ™cznik akademicki.Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.Rubacha K.(2003).WstÄ™p.W: Pedagogika.PodrÄ™cznik akademicki.Z.KwieciÅ„ski, B.Zliwerski (red.).War-szawa: WN PWN.Szacki J.(2004).Totalitaryzm.W: SÅ‚ownik spoÅ‚eczny.B.Szlachta (red.).Kraków: WAM.Sztompka P.(2002).Socjologia.Analiza SpoÅ‚eczeÅ„stwa.Kraków: ZNAK.Tatarkiewicz W.(1968).Historia filozofii, t.III.Warszawa: PWN.Tischner J.(1992).Etyka solidarnoÅ›ci.Kraków: Wydawnictwo Znak.Tischner J.(1992).Homo sovieticus.Kraków: Wydawnictwo Znak.Topolski J.(1998).Jak siÄ™ pisze i rozumie historie.Tajemnice narracji historycznej.Warszawa: RYTMWalicki A.(1996).Marksizm i skok do królestwa wolnoÅ›ci.Dzieje komunistycznej utopii.Warszawa: WN PWN.WoÅ‚oszyn S.(2003).Rozwój i zmienność wychowania i ksztaÅ‚cenia.Część II.W: Z.KwieciÅ„ski, B.Zliwerski(red.), Pedagogika.PodrÄ™cznik akademicki.Warszawa: WN PWN.RozdziaÅ‚ 5Baran B.(1992).Postmodernizm.Kraków: Inter esse.Britannica.(1999).Edycja polska, t.10.PoznaÅ„.Bruner J.(2006) Kultura edukacji.TÅ‚.T.Brzostowska-Tereszkiewicz, wstÄ™p A.BrzeziÅ„ska.Kraków: UNI-VERSITAS.BuliÅ„ski T.(2002) CzÅ‚owiek do zrobienia.Jak kultura tworzy czÅ‚owieka: studium antropologiczne.PoznaÅ„:Wydawnictwo PoznaÅ„skie.CzapiÅ„ski J.(2006).Polska paÅ„stwo bez spoÅ‚eczeÅ„stwa.Nauka Polska, nr 1.Ewolucja ogólnoÅ›ci w dyskursach pedagogicznych.(2005).T.Hejnicka-BezwiÅ„ska, R.Leppert (red.).Byd-goszcz: UKW.Festinger L.(1957).A theory of cognitive dissonance.Stanford: Stanford University Press.T.Hejnicka-BezwiÅ„ska, Pedagogika ogólna, Warszawa 2008ISBN 978-83-60501-19-1, © by WAiP 2008Bibliografia447Giddens A.(2003) Stanowienie spoÅ‚eczeÅ„stwa.Zarys teorii strukturacji: TÅ‚.S.Amsterdamski.PoznaÅ„: Zyski S-ka.GoÅ‚Ä™bniak B.D.(2003).SzkoÅ‚a ksztaÅ‚cenie nauczyciel.W: Z.KwieciÅ„ski, B.Zliwerski (red.), Pedagogika.PodrÄ™cznik akademicki, t.2.Warszawa: WN PWN.Griffin E.(2003).Podstawy komunikacji spoÅ‚ecznej.TÅ‚.O.i W.KubiÅ„scy oraz M.Kacmajor.GdaÅ„sk: GWP.Gutek G.L.(2003).Filozoficzne i ideologiczne podstawy edukacji.TÅ‚.A.Kacmajor, A.Sulak.GdaÅ„sk: GWP.Hejnicka-BezwiÅ„ska T.(2007).Pedagogika spoÅ‚eczna w kontekÅ›cie sporów o przedmiot i strukturÄ™ pedagogi-ki oraz jej zwiÄ…zki z innymi dyscyplinami naukowymi.W: E.Marynowicz-Hetka Pedagogika spoÅ‚eczna,t.2.Warszawa: WN PWN.Hejnicka-BezwiÅ„ska T.(2003).Pedagogika pozytywistyczna.W: Z.KwieciÅ„ski, B.Zliwerski Pedagogika.Pod-rÄ™cznik akademicki, t.1.Warszawa: PWN.Hejnicka-BezwiÅ„ska T.(1997).Tożsamość pedagogiki.Od ortodoksji ku heterogenicznoÅ›ci.Warszawa: Wydaw-nictwo`69.Hejnicka-BezwiÅ„ska T.(1989).W poszukiwaniu tożsamoÅ›ci pedagogiki.Zwiadomość teoretyczno-metodolo-giczna współczesnej pedagogiki polskiej (geneza i stan).Bydgoszcz: WSP.Heller M.(1993) Moralność myÅ›lenia.Tarnów: BIBLOS.Humanistyka na przeÅ‚omie wieków.J.KoÅ›cieleckki (red.).Warszawa 1999: Wydawnictwo Akademickie %7Å‚ak.JasiÅ„ska-Kania A.(1983).Rozwój czÅ‚owieka a Å›wiat spoÅ‚eczny.Colloquia Communia, nr 4 5.Klus-StaÅ„ska D.(2000).Konstruowanie wiedzy w szkole.Olsztyn: UW-M.Koczanowicz-Dehnel I.(2004).Jak powstawaÅ‚a psychologia? Spór o podstawy ludzkiej wiedzy.WrocÅ‚aw: Wy-dawnictwo Naukowe DWSE TWP.Koj L.(1987).Integracja nauki.W: Z.Cackowski i inni (red.), Filozofia a nauka.Zarys encyklopedyczny.Aódz:Ossolineum.KoÅ‚akowski L.(1981).Obecność mitu.Kraków: Wydawnictwo ABC.KwieciÅ„ski Z.(1996).Edukacja do globalnego przetrwania i rozwoju.W: K.PacÅ‚awska (red.), Tradycja i wy-zwania.KsiÄ™ga pamiÄ…tkowa na 75-lecie zaÅ‚ożenia Studium Pedagogicznego uniwersytetu JagielloÅ„skiego1921 1996.Kraków: UNIVERSITAS.Leksykon PWN.Pedagogika.(2000).B.Milerski, B.Zliwerski (red.).Warszawa: Wydawnictwa Naukowe PWN.Lewicka-StrzaÅ‚ecka A.(1993).Postawy praktyczne.Teoretyczne i empiryczne determinanty orientacji spraw-noÅ›ciowych.Warszawa: Polska Akademia Nauk.Instytut Filozofii i Socjologii.MÄ™czkowska A.(2006).Podmiot i pedagogika: od oÅ›wieceniowej utopii do pokrytycznej dekonstrukcji.Wroc-Å‚aw: Wydawnictwo Naukowe DSWE TWP.Nowak-Dziemianowicz M.(2002).DoÅ›wiadczenia rodzinne w narracjach.Interpretacje sensów i znaczeÅ„.WrocÅ‚aw: UW.Obuchowski K.(1993).CzÅ‚owiek intencjonalny.Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.Obuchowski K.(1988).MikroÅ›wiat i makroÅ›wiat czÅ‚owieka.PrzeglÄ…d Humanistyczny, nr 4 5.Palka S.(2004).Badania z pogranicza pedagogiki i nauk pomocniczych.W: S.Palka (red.), Pogranicza peda-gogiki i nauk pomocniczych.Kraków: UJ.Pedagogika.PodrÄ™cznik akademicki.(2003).B.KwieciÅ„ski, B.Zliwerski (red.) Warszawa: WN PWN.Podmiotowość: Możliwość Rzeczywistość Konieczność.(1989).P.Buczkowski, R.Cichocki (red.).PoznaÅ„:Nakom.Problemy, antynomie, dylematy i kontrowersje w myÅ›leniu o pedagogice i edukacji.(2003).T.Hejnicka-Bez-wiÅ„ska (red.).Bydgoszcz: AB.Psychologia czynnoÅ›ci.Nowe perspektywy.(2002).I.Kurcz, D.KÄ…dzielawa (red.).Warszawa: WydawnictwoNaukowe SCHOLAR.Sztompka P.(2002).Socjologia.Analiza spoÅ‚eczeÅ„stwa.Kraków: Wydawnictwo ZNAK.Sztompka P.(1985).Teoria socjologiczna koÅ„ca XX wieku.WstÄ™p do wydania polskiego.W: J.H.Tuner.Struk-tura teorii socjologicznej.TÅ‚.J.Szmatka.WstÄ™p i redakcja naukowa P.Sztompka.Warszawa: PWN.T.Hejnicka-BezwiÅ„ska, Pedagogika ogólna, Warszawa 2008ISBN 978-83-60501-19-1, © by WAiP 2008Bibliografia448Zliwerski B.(2003).Teorie wychowania.W: Z.KwieciÅ„ski, B.Zliwerski (red.), Pedagogika.PodrÄ™cznik akade-micki, t.2, Z.Warszawa: WN PWN.Tochman W.Cieszy mnie każdy ich uÅ›miech.W: Gazeta Wyborcza z 11 12 czerwca 1994 r.Tönnies F.(1988).Wspólnota i stowarzyszenie
[ Pobierz całość w formacie PDF ]